Το πρωτο και βασικο μαθημα για το σχεδιο, ειναι να μπορουμε να συνγκρινουμε τις αναλογιες. Αυτο σημαινει να μετατρεπουμε σε λογο αναλογιας τα μεγεθη. Αρχικα θα ξεκινησουμε χρησιμοποιωντας ,εναν μεταλικο βοηθο, την βελονα. Με αυτην θα χωρισουμε τις οπτικες ακτινες που προερχονται απο το αντικειμενο που θελουμε να σχεδιασουμε σε δυο ομοια τριγωνα οπως βλεπουμε στο σχ1
Παρατηρωντας το αντικειμενο τεντωνουμε το χερι μας , που κραταμε την βελονα και με τον αντιχειρα σημειωνουμε επανω σε αυτην το μεγεθος που καλυπτει το αναλογο φυσικο στοιχειο που θελουμε να σχεδιασουμε. Θα βρουμε επειτα το μεσον, πχ του ανθρωπου , οταν ειναι σε ορθια σταση ειναι περιπου ελαχιστα επανω απο την ηβη. Θα συγκρινουμε τα δυο τμηματα που βρηκαμε αν ειναι ισα μεταξυ τους για επαληθευση. το μετρο του μεσου θα το χρησιμοποιουμε διαρκως στο εξης.
Αφηνουμε την παρατηρηση και ερχωμαστε στο χαρτι μας. Συρουμε μια καθετη γραμη, χρησιμοποιοντας τωρα ως κανονα την βελονα μας, οριζουμε επανω και κατω τα δυο σημεια Β1 και Γ1
και κατοπιν το μεσο Μ του ευθυγραμου τμηματος που αποφασισαμε οτι θα ειναι το μεγεθος της φιγουρας στο χαρτι μας. Βρισκουμε το μεσον με την βοηθεια της βελονας και το σημειωνουμε Στο χαρτι μας . Αρχισαμε να σχηματιζουμε με αυτον τον τροπο εναν κανονα αναλογιων. Στο επομενο μαθημα θα δουμε πως θα συνεχισουμε
Γιαννης Βακιρτζης
.
Παρατηρωντας το αντικειμενο τεντωνουμε το χερι μας , που κραταμε την βελονα και με τον αντιχειρα σημειωνουμε επανω σε αυτην το μεγεθος που καλυπτει το αναλογο φυσικο στοιχειο που θελουμε να σχεδιασουμε. Θα βρουμε επειτα το μεσον, πχ του ανθρωπου , οταν ειναι σε ορθια σταση ειναι περιπου ελαχιστα επανω απο την ηβη. Θα συγκρινουμε τα δυο τμηματα που βρηκαμε αν ειναι ισα μεταξυ τους για επαληθευση. το μετρο του μεσου θα το χρησιμοποιουμε διαρκως στο εξης.
Αφηνουμε την παρατηρηση και ερχωμαστε στο χαρτι μας. Συρουμε μια καθετη γραμη, χρησιμοποιοντας τωρα ως κανονα την βελονα μας, οριζουμε επανω και κατω τα δυο σημεια Β1 και Γ1
και κατοπιν το μεσο Μ του ευθυγραμου τμηματος που αποφασισαμε οτι θα ειναι το μεγεθος της φιγουρας στο χαρτι μας. Βρισκουμε το μεσον με την βοηθεια της βελονας και το σημειωνουμε Στο χαρτι μας . Αρχισαμε να σχηματιζουμε με αυτον τον τροπο εναν κανονα αναλογιων. Στο επομενο μαθημα θα δουμε πως θα συνεχισουμε
Γιαννης Βακιρτζης
.